čtvrtek 2. srpna 2007

První dojmy - Horsens, Dánsko

Polootráven každodením spěchem v Praze jsem se rozhodl strávit rok v zahraničí v malém přímořském městečku Horsens. Městečko leží na východním pobřeží Jutského poloostrova.
Po pár dnech strávených v Horsens mi bylo jasné, že se mé předpoklady potvrdily. Je tu božský klid. Nikdo moc nikam nespěchá, všude spoustu zeleně, dopravě dominují chodníky a cyklostezky. Všichni jezdí buďto na kole, nebo běhají, což se u nás skutečně nepotká. Po páté je město v podstatě mrtvé. Ono se neni ani moc divit ..pivo v hospodě stojí asi 50 DKK. 1 DKK = 4 CZK (spočtěte si sami, mně to jednou stačilo..) Potvrdil se tedy i další předpoklad -->Dánsko je skutečně drahá země. Ceny jsou většinou srovnatelné jak v DKK, tak v CZK, všechno je tedy přibližně 4x dražší. Něco je občas i dražší-hlavně alokohol. Na druhou stranu je fakt, že v Dánsku jsou v průměru nejvyšší platy v Evropě (alespoň co jsem slyšel) a práce je prý okolo taky dost. Potkal jsem tu holčinu češku, která tu zůstala pracovat po letním semestru, říkala že pracuje v nějaké továrně za 130 DKK na hodinu, což možná ani radši pro svůj klid nepřepočítávejte. Tak doufám, že taky na něco podobného padnu. Jinak dánové jsou většinou přívětiví, všichni anglicky mluvící, takže s komunikací nejsou moc problémy.
Něco málo obrázků pro dokumentaci:







Takhle vypadá Dánský satelit ..

5 komentářů:

alzbetka.p řekl(a)...

No, co dodat... nevidím toho moc, ale českému satelitu se to vůbec nepodobá. Že by šlo bydlet kulturně? Třeba k tomu také dospějeme!!!

Profil řekl(a)...

No, to mě zatím udivuje nejvíc, že se dá žít pěkně v klidu, hezky a bez potíží. Jsem se na ten satelit ptal a bylo mi řečeno, že je pro "rich people" ale až tak si nemyslím. Třeba auta jsou tu nic moc, v Dánsku je totiž auto drahý i pro Dány, protože daně na auto jsou prý kolem čtyřnásobku pořizovací ceny auta a benzin stojí kolem 4O CZK. Alespoň jich tu moc neni..

blanka řekl(a)...
Tento komentář byl odstraněn autorem.
alzbetka.p řekl(a)...

Týjojo, to je zajímavé...pořádně ty domky okoukni... :o) Třeba jednou něco takového postavíme u nás !!!

Profil řekl(a)...

Tak oni ty baráčky jako takový nejsou nic moc extra, spíš jde o tu kulturu, kolem - všude zeleno, pořádek a řád, žádný baroko ..